There is no fear now

Igår när jag kom in från stallet var jag för trött för att skriva, så passar på att skriva om gårdagens ridpass nu innan det är dags att gå ut och motionera stjärnorna igen.

Först ut var Gunde. Jag hade egentligen  bara tänkt lösgöra honom lite, men jag passade på att rida igenom dresssyrprogrammmet inför söndagen när han bar så fin. Det kändes jättebra, han blir alltid bättre ju mer man rider om dagarna så det var vårat bästa dressyrprogram hittills. Han är inte alls lika spänd längre, så det kan nog bli riktigt bra på söndag!

Vinca red jag mest på banan. Hon var jättefin förutom att hon var lite trotsig stundtals. Hon var pigg och glad, och ville göra rätt. Övergångarna är det vi måste öva mest på, men resten är faktiskt riktigt bra nu!

Nu ska jag gå ut och rida Vinca. Det är också marknad där jag bor så ska nog gå ner och titta på den en stund, och sen vill jag titta på den näst sista dagen av VM som sänds på tv idag och ikväll kommer Veronica och ska gå lektion och då ska jag rida Gunde med. Full rulle, det tycker vi om!

0 Kommentarer till "There is no fear now"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0