But you aint getting any younger

Jag blir helt deprimerad av det här vädret! Hösten är den absolut bästa årstiden enligt mig. Det är bara mörkt hela tiden och det regnar massor. Dessutom börjar det bli kallt och då håller man på att förfrysa fingrar osv, träningsmöjligheterna är dessutom som värst på hösten. Ridbanan är för blöt för att rida på, och man kan inte rida på gärden förrän det har fryst. Det enda alternativet som finns kvar då är att rida ut, och där finns det inga lampor när det är mörkt. Aja, det är bara att bita ihop och stå ut. Snart är det ju jul och sen vänder det och vi går mot ljusare tider igen! Jag tror bara det är 6 veckor kvar eller något! Wieee!

Idag var det bara Gunde som fick jobba lite. Vi red ut och hade Sallie med oss. Gunde blir lätt lite tittig när man ska jobba honom i skogen, men nu börjar han ändå slappna av och jobbar ändå på bra. Det känns liksom som att man får ut något av ett ridpass i skogen i ösregn nu om jag verkligen ber honom jobba, även fast att varken jag eller han är särskilt förtjusta i det här vädret. Jag tycker faktiskt att han är duktig ändå!



0 Kommentarer till "But you aint getting any younger"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0