Vinterland

Det är helt sjukt, det ligger liksom 10 cm snö på marken?! Jag som nästan tyckte att det fortarande var sommar, haha! Hästarna har lyxbehandlats idag eftersom det har kommit så mycket nederbörd; de fick gå ut imorse när det var ganska lugnt väder och sedan fick de komma in strax före lunch, innan det riktiga ovädret började. 

Ridningen idag gick faktiskt bättre än väntat! Jag trodde att det skulle ösa ner snöblask, men det var faktiskt uppehåll, och dessutom var det mycket ljusare än vad det brukar vara på kvällarna pga att det låg så mycket snö. Jag kunde faktiskt trimma Gunde lite på banan. Det var såklart väldigt blött, men det gick iallafall och den mesta snön som hade legat på ridbanan hade smält bort. Det var skönt att få rida igenom honom ordentligt. Jag red mycket lösgörande för att få honom mjuk och fin och jobbade därefter med att få honom avslappnad men ändå trampa på. Han var lite tittig, men det kändes ändå som att jag fick ut en hel del av ridpasset så jag är nöjd med honom ändå!

När jag kunde rida Gunde på banan hann jag rida Vinca också! Vi skuttade ut i skogen tillsammans med pappa som gick med Gunvald och Sallie. Hon fick mest bara skritta på lång tygel, men jag arbetade henne lite med och hon fick även trava en bit så att jag kunde checka av att allt kändes bra. Hon var jättefin! :)



0 Kommentarer till "Vinterland"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0