Hoppträning med Vinca 18/11

Vinca går bara bättre och bättre och bättre! Hon ar gått riktigt bra tidigare också, men nu de senaste veckorna har hon gjort otroligt stora framsteg mellan varje gång och det är extra roligt att jobba med henne då! 

Idag blev det en ganska kort framridning för min del, jag var bara hemma och vände mellan skolan och träningen, och hann inte skritta fram så länge innan hon skulle börja jobba ordentligt heller. Vinca behöver en stund att komma igång och värma upp, men idag blev det inte så lång tid så då var kommunikationen lite B mellan oss tills hon började bli varm i kläderna. När vi började hoppa släppte det dock mer och mer. 

Vi jobbade på delar av en bana som vi i slutet satte ihop. Ett par enkelhinder, en serie, någon båge, lite lydnad och en långsida. Vinca hoppade helt fantastiskt! Jag får fram en bra hoppgalopp mycket enklare nu då jag tränat väldigt mycket på att ta fram den, och det gör att allt blir så himla mycket enklare. Hindren är ju enkla, det är galoppen och allt mellan hindren som är det svåra. När allt mellan hindren funkar superbra blir alltså hindren superbra med! 

Vi avslutade som sagt med att hoppa en bana. Vinca fick hoppa en bana runt 110, vissa hinder var lite lägre. Vi måste inte slita på henne och hoppa för gör i onödan, för det vet vi redan att vi kan. Vi gjorde en superfin runda, visst gick det lite fort någonstans men nu har jag kontrollen hela tiden och hon vill lyssna på mig! Det är också härligt att det känns så lågt och enkelt med 110 nu, det fixar vi hur lätt som helst. Hon var liksom inte i en bom på hela träningen!

Nu hoppas vi att det håller i sig till helgens tävling och att vi sätter det där sista kvalet till MsvB! Som det kändes idag fixar vi det lätt som en plätt!




0 Kommentarer till "Hoppträning med Vinca 18/11"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0