We'll never be apart

Ännu än grå måndag. Usch, jag tycker verkligen inte om hösten, och november  är allra värst. Jag vet att man ska vara positiv och allt det där, men ibland måste man få klaga med. Jag är faktiskt ganska glad ändå, för om bara 5 veckor är det jul och då vänder det och blir ljusare igen! Så jag har snart klarat av den värsta tiden på året! Sen blir allt bara ljusare och bättre igen!

Idag levererade Vinca ett superpass precis som igår. Igår körde vi sitsträning för mig, jag red med korta läder över små hinder och tränade på att stå i lätt sits. Vinca skulle få sköta distansen till "hindren" (50cm) själv. Väldigt bra träning för oss båda då balans och styrka alltid måste tränas hos ryttare och det är bra för hästen att få jobba med avstånd själv. Jag red dock inte så länge då det var ganska intensivt.

Idag red jag mestadels av passet utan stogbyglar. Red bara på marken och hittade på en övning med stora och små volter, bågar, tempoväxlingar, övergångar mm. Varierade mellan att sitta ner i sadeln, rida lätt och stå i lätt sits utan stogbyglar, det är ju inte bara hästen som ska jobba! Red mest i trav och galopp och nötte på i båda varv. Hon blev superfin, vi samarbetade verkligen och kommunicerade superbra. Jag har henne väldigt fint samlad i alla gångarter nu och nu börjar ökningarna bli fina med. I slutet tog jag stigbyglarna igen och satte igång lite hoppgalopp och red över lite galoppbommar. Superfin var hon! Så himla rolig att rida!

Självklart fick hon även skritta ute i samband med varje pass så att hon fick skritta fran ordentligt och se annatvän bara ridbanan.

Gunde har fått ta det lugnt och bara mysa av att vara hemma. Imorgon får han dock börja jobba lite igen då det är hopp-KM i helgen som han vill vara med i!



0 Kommentarer till "We'll never be apart"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0