I just gonna shake

Idag red jag bara Gunde. Han fick gå ut ett varv först och sedan fick han gå på banan. Jag ställde inte så mycket kvart på honom i början, jag red honom mest bara i låg form och red lite sidvärtsövningar för att han skulle bli mjuk och fin. När han började bli lite varm i kläderna fick han jobba lite mer, han fick träna lite galoppfattningar och övergångar samt gå på både små och stora volter. Han var väldigt fin, precis som han även har varit i helgen på marken.

Jag hjälpte även Engla lite med Aska. Aska vill nämligen gärna komma undan arbetet ibland, så idag fick de lite hjälp att komma igång och få Aska att förstå att hon skulle jobba! De var jätteduktiga, Engla jobbar alltid på som bara den och lilla Askis var duktig idag med!


0 Kommentarer till "I just gonna shake"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0