Hoppträning med Vinca 4/11

Idag var vi iväg och hopptränade för TT med Vinca. Det var en väldigt rolig träning då det gick superbra och det känns som att det vi har jobbat med en längre tid nu börjar falla på plats och fungera riktigt bra nu! 

Vinca var fin redan på uppvärmningen och blev bara finare och finare ju längre tid jag red. Vi red mycket relaterade linjer, både korta och lite längre, och det blev riktigt bra eftersom allt bara klaffade mellan oss idag! Hon var väldigt reglerbar och lyssnade så fint på mig hela tiden. Inget tjafs eller egna beslut, utan det var jag som bestämde. Hon kändes väldigt positiv och ville göra rätt hela tiden. Det är fantastiskt roligt att rida henne när hon är så!

Vi hoppade ganska högt också! En kryssoxer låg på åtminstone 1.20 eller lite mer ändå och ett par andra hinder på iallafall 110-115. I slutet avslutade vi med att sätta ihop alla övningar till en bana som alltid, men då fick hon hoppa lite lägre, runt 1m för att hon hade hoppat så himla bra innan, vi vill inte att det ska bli för mycket. Hon är iallafall helt fantastisk, pluppar över 120 utan att blinka och jag litar så mycket på henne nu! Hon var knappt i en bom på hela träningen heller. Så himla häftig! Jag är ännu en gång så glad att få rida henne! 



0 Kommentarer till "Hoppträning med Vinca 4/11"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0