Tävling i Vreta 21/9

L.B (90 och 100 cm) bed A:stil Distriktsfinal Mountain horse ponny cup

Först ut idag var Gunde. Han kändes fin på framhoppningen, han var faktiskt ganska lugn, men taggade ändå till när vi hoppade och så. 

På banan var han också fin. Jag var rädd att han skulle bli spänd, för framhoppningen var utomhus och tävlingen var inne, den första inomhustävlingen för säsongen. Men det gick väldigt bra, han tyckte inte alls det var konstigt att gå in. Våran runda var jättefin och jag är väldigt nöjd med den! Det var väldigt rytmiskt och kändes enkelt. Han var väldigt rolig att rida! Vi skrapade ihop 52,5 poäng och det räckte till en delad 3:e plats! Förhoppningsvis tar vi oss även till riksfinalen på det resultatet! :)

Vinca hoppade samma klass. Hon var fin på framhoppningen, men lite väl taggad. 
Det kände jag av på banan också. Hon var jättefin på ettan, och sen fick jag inte riktigt tillbaka henne på tvåan. Vi var efter det i oflyt hela tiden, jag försökte få kontakt med henne och komma till ridning igen, men signalerna kom liksom inte fram. I mitten av banan började vi hitta framåtlägen till hindren igen och hon var mycket finare. Trots att det inte kändes bra alls var vi felfria och kom trea! Vi fick dock inte alls bra stilpoäng, endast 44,5 poäng, men man kunde inte förvänta sig mer på den rundan. Så himla tråkigt att hon var så idag när det var stil och allt, hon kan ju så himla mycket bättre! Men det är sånt som händer, det är bara att ta nya tag.

L.B+5 (95 och 105 cm) bed A:0/A:0

Sedan fick båda hoppa en L.B+5. Vi skulle egentligen hoppat en L.A, men den togs bort för att det var för lite starter. 

Gunde var såklart först igen. Han var superfin som vanligt, lugn men ändå med på noterna! Tyvärr rev vi tvåan, ett skitpet där han helt enkelt hoppade lite för lågt. Han var jättefin annars, men de där peten är ju så tråkiga att få! 

Till sist hoppade Vinca samma klass. Hon var finare på framhoppningen, lyssnade mer på mig. Det höll i sig på banan också. Det var sån skillnad från första klassen! Tyvärr rev hon också tvåan, precis samma hinder som Gunvald. Hon blev lite kvar i handen och hann inte riktigt upp med benen. Efter det var hon jättefin! Visst, det var inte perfekt, jag fick inte riktigt tillbaka henne och hon gick i lite för högt tp, men det var mycket bättre än i första klassen iallafall och det kändes väldigt skönt. Nu ska vi jobba på ordentligt med att få tillbaka henne inför på lördag när det är DM!



0 Kommentarer till "Tävling i Vreta 21/9"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0