Man kanske borde börja rida dressyr

Dagens KM i dressyr gick faktiskt över förväntan!

Först ut var Gunvald. Han kändes jättefin när jag red fram, var lugn och avspänd, men när jag red in på riktiga dressyrbanan blev han spänd som en fiolsträng. Han ville inte stå still i första halten bland annat... Stundtals gick han helt okej, men det känns väldigt tråkigt att han ska hålla på och bråka när han ju kan vara så himla fin hemma! Men jag vet ju hur han är, så det var nästan väntat. 60,5% fick vi iallafall, och målet var att få åtminstone 60% så jag måste väl vara lite nöjd iallafall. 

Vinca var superfin! På gränsen till lite för seg, men det var nästan bra, för då kunde jag driva henne ordentligt utan att hon blev springig. Hon var jättefin när jag red själva programmet med. Det jg är mest nöjd med är ökningarna för det är något som vi har förbättrat massor den senaste tiden. Vi gjorde egentligen inga större missar heller, förutom nåt travesteg där hon skulle skritta och lite vingel i någon halt, men annars var hon väldigt jämn och fin. Det syntes också på resultatet då hon bara fick 6, 6,5 och 7.

 Vi skrapade ihop 64,5% och det räckte faktiskt till vinst i KM! Gunde kom 3:a trots att jag inte tyckte det gick bra alls. Bästa Jessica som vi bland annat åkte till grevagården med gjorde en jättefin ritt och kom 2:a! Så roligt, jag fick både en pokal och en vandringspokal bland annat. Och att bli klubbmästare i dressyr är ju inte så dåligt gjort av mig som hoppryttare!








0 Kommentarer till "Man kanske borde börja rida dressyr"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0