Jag hittar ingen väg ut härifrån

 Veckans värsta dag är till ända. Så många timmar stillasittande och bara pluggande. Men nu är den avklarad och då känns det inte alls lika långt kvar till helgen! 

Idag red jag bara Vinca. Jag provade Gundes tävlingsbett på henne idag. Det är ett tredelat med D-ringar precis som hennes, men det är tjockare än hennes och mer anatomiskt. 
Jag skrittade först ut i skogen och sen fick hon jobba på banan. Hon kändes väldigt fin. Hon tyckte nog att det var lite ovant först, för hon fixade lite med huvudet och så, men väldigt snart blev hon väldigt stadig och mjuk istället. Jag tränade mycket på tempväxoingar i galopp och framförallt på att snabbt få tillbaka henne på bakbenen. Vårt problem är ju att hon drar iväg på tävling och att jag inte kan påverka henne då. Så det är kommer vi träna på en hel del framöver. Jag kommer bog lägga ut mycket bommar och sånt att göra det över med. När vi får bukt på det här problemet kommer hon vara felfri mycket oftare, för det är när det här händer vi får fel, så nu är det bara att nöta så att det börjar funka igen!



0 Kommentarer till "Jag hittar ingen väg ut härifrån"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0