Ingen bra dag

Usch nej, det har inte riktigt stämt idag. Det började med att jag tittade ut genom fönstret och det var helt grått och regnade. Ingen bra start på dagen eller veckan. Jag påverkas så fruktansvärt mycket av vädret också. Jag orkade inte heller vänta på bussen som skulle ta mig hela vägen hem, utan jag gick några kilometer i snålblåsten istället. Hade tandläkartid 20 över 4 så hann inte rida imellan, var bara hemma en kortis och tog in hästarna. Hos tandläkaren visade det sig att jag uppenbarligen har haft lite för bråttom på mornarna så att jag inte har hunnit borsta tänderna ordentligt.... Så nu måste jag dit igen och ta tid till det för att laga en tand. Jag blir så himla trött på sånt! Jag har redan varit där mer än vad jag borde då jag har slagit ut hälften av båda mina framtänder för länge sedan.
 
När jag kom hem därifrån vände min lycka lite i alla fall. Solen kikade fram vilket gjorde att jag, Gunde och Sallie fick gå ut på promenad i skogen i solsken! Även fast det blåste och var äckligt kallt var det bättre än att rida i regn. Gunde skötte sig väldigt bra också vilket gjorde att mitt humör höjdes lite till.
 
När jag kom hem igen myste jag såklart  med mina små stjärnor och började leta fram tjockare täcken och plocka undan de tunnaste så smått. Här ska det tydligen vara 2 grader på morgonen och då får de på sig mycket kläder så att de inte fryser! Både Gunde och Vinca har tjockare täcken inne i natt än vad de har haft tidigare. Brrr.. Nu börjar hösten verkligen snart vara här! Lika bra att den kommer någon gång så att det kan bli ljusare och vår snart.
 

0 Kommentarer till "Ingen bra dag"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0