Hoppträning

Har precis skrivit hela det här inlägget en gång innan allt bara crashade och jag fick börja om... Usch vad trött man blir!

Idag var jag iallafall iväg med Vinca på hoppträning för Therese. Det var första gången på länge eftersom det i sommar har blivit tävlingar istället för träningar flera gånger.

Det var en väldigt bra träning för vinca idag. Mycket styrka och gymnastik i form av mycket bommar, någon liten serie osv. Dessutom var det väldigt bra för Vinca för hon fick inte många chanser att ta egna beslut och hon försökte inte heller göra det, utan hon lyssnade hela tiden väldigt bra på mig. 

Även fast det var mycket bommar och små hinder fick vi ändå hoppa rätt många språng upp mot 110. Det är ganska skönt att få så många högre språng i kroppen på både mig och Vinca inför att vi förhoppningsvis kommer hoppa 120 i höst eller i vår. 

Är väldigt nöjd med dagens träning. Ponnyn har skött sig mer än bra och faktist kändes det som att jag red rätt bra jag med! Älskade lilla Vinca!




0 Kommentarer till "Hoppträning"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0