Hoppträning 12/9

Idag var jag och Vinca iväg på hoppträning på Sjögestad för Therese. Vi tränade bland annat på att hoppat rekombination eftersom vi har sett det komma ett flertal gånger på tävling i L.A nu och när Vinca även förhoppningsvis kommer hoppa msvb relativt snart så var det bra att träna på det.

I början av träningen kändes det faktiskt inte jättebra, jag fick inte ihop henne ordentligt så det var lite tjafsigt där ett tag, men vi jobbade mycket på marken innan vi började hoppa och då fick jag henne verkligen tillbaka på bakbenen och då kändes det jättebra igen! Vi jobbade först över två bommar och försökte få in jämna galoppsprång mellan dem vilket gick jättebra, och sedan rullade vi på en oxer och ett räcke som stod snett igenom. Vinca skötte sig jättebra, det var bara jag som kunde haft lite bättre galopp i svängen från början, men det rättade jag till snart och då blev det super! 

Vi tränade också på trekombinationen vilket gick superbra. Jag har blivit mycket bättre på att hjälpa hästen genom att räta upp mig snabbare i kombinationer och det är även något jag ska fortsätta jobba med. Till sist satte vi ihop allting till en liten bana och då var Vinca verkligen döfin, jag tror aldrig att hon har hoppat så bra tidigare. Vi hoppade lite större hinder idag, upp emot 120 och det känns så himla enkelt. Fina fina Vinca, jag är så glad att få ha henne!



0 Kommentarer till "Hoppträning 12/9"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0