Hoppas att din utförsåkning går snabbt

Ännu en lång dag är till ända. Slutade 4 och hade då rätt mycket kvar framför mig, typ som att rida tre hästar.

Först ut var Veronica. Hon trimmades lite på banan först, vi fortsatte med det som vi jobbade med igår, mycket lösgörande bland annat. Jag tränade mycket på att både rakställa och böja henne, och det gick väldigt bra. Hon blev väldigt följsam och gick ännu bättre än igår! När vi var klara på banan skrittade vi av en lång tur i skogen. 

Sedan var det Vincas tur. Jag satte upp en övning med små hinder på banan, som en dogleg med tre hinder. Sedan bara rullade vi över dem, fram och tillbaka, gjorde halt imellan, red rakt fram, gjorde hela bågen, gjorde halt... Det gick faktist över förväntan, hon blev väldigt uppmärksam på mig och undrade hela tiden vad som skulle hända härnäst istället för att hitta på egna idéer. Målet med övningen var att jag skulle träna på att få tillbaka henne mellan hindren och ha henne uppmärksam hela tiden. Det var en väldig bra övning som jag kommer använda fler gånger!

När Vinca var klar kom mamma ut med Gunde och då bytte jag häst. Sedan gick mamma med Vinca och jag red Gunde runt skogen. När vi kom hem trimmade jag honom lite på banan. Han var väldigt fin, inte alls lika spänd som han har varit den senaste tiden, utan var mer avslappnad och lyssnade på mig. Det kändes bra inför på lördag! :)



0 Kommentarer till "Hoppas att din utförsåkning går snabbt"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0