Hemma från Djupvik

Är nu hemma igen efter en lång dag. Efter skolan hämtade mamma nämligen mig och så åkte vi till Djupvik tillsammans! Vi åkte framför allt dit för att hälsa på våran fina häst Owen, men när vi ändå var där passade jag bland annat på att rida Viva. 

Viva är ju egentligen tänkt att gå dressyr med sina fina gångarter, men hon har en fantastisk hoppteknik  också så idag också jag prova att hoppa henne! Det blev inte jättemycket då det var första gången någon verkligen hoppade henne uppsuttet, men det gick över förväntan! Jag försökte att inte lägga mig i så mycket, men hon var iallafall väldigt lätt att reglera galoppen på. Om jag kände att jag låg lite nära behövde jag baa räta upp mig lite för att hon skulle korta ihop sig och komma bra till hindret. Så det var jättekul! 



När jag hade hoppat klart red jag och mamma (som red Owen) ner i vattnet och badade med hästarna. Jag tog faktiskt av mig stövlar och strumpor och doppade fötterna. Så himla mysigt, en riktig sommardag mitt i september! Dessutom satt vi alla ute och åt kvällsmat tillsammans. Tänk att kunna sitta ute utan att det är kallt så här års! En kväll att minnas i vinter, helt klart!






0 Kommentarer till "Hemma från Djupvik"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0