Han har sänkt alla möjliga skepp

Jag blir så trött på mig själv. Jag blir så trött på eftermiddagen och kvällen att jag inte orkar med någonting. Jag orkar såklart rida och fixa iordning stallet, men sen måste jag tvinga mig själv att göra läxor och bloggen hamnar långt bak i prioriteringslistan. Jag måste bli mer effektiv, strunta i att jag är trött av att ha åkt hemifrån 7 för att komma hem igen halv 6. Det är bara att bita ihop och försöka sova mer istället. Heja mig liksom. Det skönaste är iallafall att den värsta dagen i veckan är gjord redan på tisdagen, så då har man det inte framför sig lika länge.

Idag efter skolan red jag Vinca. Jag red barbacka på sidepullet  bara. Jag skrittade ut ganska långt först, men ville kolla lite hur hon gick när man red henne lite mer ordentligt utan något bett, så hon fick jobba lite på banan också. Hon var väldigt duktig. Det känns som att hon blir mer uppmärksam ju "mindre" hjälperna blir faktist. Det är som att hon tänker att hon måste lyssna riltigt noga för att verkligen göra rätt för hjälperna. Jag är jättenöjd med henne, det gick över förväntan! 



0 Kommentarer till "Han har sänkt alla möjliga skepp"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0