Det är inte lätt att vara sig själv i en värld full av perfektion

Jag tror inte att någon har missat att ryttar-VM går i Normandie just nu. Det är massor häst på tv hela tiden. När jag kom hem från skolan tittade jag på slutet av dagens klass och även några rundor i efterhand tex svenskarnas. Så tråkigt att de inte var i samma form idag som igår, men vi får hålla tummarna att alla är i toppform imorgon! Så roligt att Roffe och Casall verkar vara i hur bra form som helst! Jag tycker också att det är roligt att Alexander Zetterman är med ganska högt upp i resultatlistan också, det känns som att han förtjänar det.

Självklart blir jag väldigt inspirerad när jag ser så mycket bra ridning och fina hästar. Man vill bara ut och trimma och försöka bli så bra man kan! 

Det blev dock ingenting med hoppning idag, utan ren dressyr. Jag ska nämligen vara med i dressyr-KM på Vreta på söndag, så nu kör vi intensivträning.
Det var Gunde som fick jobba idag. Han var väldigt pigg och lite spänd då han har vilat i två dagar nu. Han skötte sig ändå rätt bra, han blev lite överilad då och då men resten av tiden var han fin, även fast han var pigg. Jag red igenom programmet, L.B2, någon gång och det kändes helt okej, även fast jag hoppas att det kommer kännas mycket bättre på söndag.



0 Kommentarer till "Det är inte lätt att vara sig själv i en värld full av perfektion"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0