Den sekunden jag tittade bort

Först ut idag var Gunde. Jag provade att rida honom på hackamoret lite mer ordentligt, har bara provat lite lätt förut. Det gick bra, men han var lite spänd och blev därmed lite kort i steget. Jag tror att han tyckte att det var för skarpt och det är därför inget bett vi kommer fortsätta med. Han skötte sig iallafall fint, jobbade på bra i alla gångarter. När vi var klara skrittade vi ut en tur med Amanda och Veronica. Mamma hade sedan lektion för dem på banan och nu har Veronica åkt hem till sig igen.

Därefter red jag Vinca. Vi skrittade ut med Engla på Aska först och sedan jobbade vi lite på banan. Det blev mest galopp eftersom det ju är den vi måste jobba mest med. Tränade mycket på tempoväxlingar, lite förvänd galopp och slutor. Jobbade också över två små kryss, just på att hålla samma galopp hela tiden och att få upp henne på bakbenen! Hon var jättefin även fast det fortfarande finns mer att jobba på hos oss båda. :)



0 Kommentarer till "Den sekunden jag tittade bort"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0