And the second time just blew my mind

Åh vad underbara hästar kan vara! Jag har varit trött hela dagen, och det blev inte bättre av att vi på juridiken gick på en rättegång och slutade 2 timmar senare än vad vi skulle gjort. Visserligen var det intressant att vara där och så, men det är - tro det eller ej - rätt påfrestande att sitta helt stilla, knäpptyst och lyssna spänt på allt de säger i 3 timmar med bara två väldigt korta raster. Jag var helt slut på bussen hem (som förövrigt var smockfull så jag kunde inte slappna av där heller). 

När jag kom hem var jag väldigt trött och då blir jag rätt tjurig av mig. Jag vet det själv och det är en dålig egenskap hos mig, men det är inte så mycket jag kan göra åt det. Då visste jag att jag hade en eftermiddag/kväll i stallet framför mig plus lite pluggande kvar inför morgondagen.

Jag gjorde iallafall iordning pållarna och så red jag Gunde och mamma Vinca en tur i skogen. Jag var fortfarande på rätt dåligt humör även fast jag abslolut inte ville att de skulle gå ut över hästen. När vi kom hem igen red vi på banan och Gunde han var på bushumör och skulle skygga på en kortsida hela tiden. Jag kände ändå att han var ganska fin när han inte var så och när han gav sig rätt snabbt lättade tjurig- och tröttheten hos mig. Jag skulle också hoppa några språng. Åh vad fin min ponny är! Han blir så glad när han får hoppa att man inte kan låta bli att le när man sitter på honom. Sen så gör han ju såna där dunderlyror nästan varje språng han gör! Underbara ponny! Snacka om att tröttheten bara flög iväg. Istället satt jag där med världens största leende på läpparna på världens finaste häst. Bästa Gunde!

Sedan satt jag upp på Vinca som mamma hade ridit fram för jag ville hoppa några språng inför söndagens tävling på henne också. Hon gjorde mig inte heller besviken. Det bästa av allt var att hon var så himla reglerbar. Jag kände precis hur långt det var kvar till hindret och hon svarade precis som hon skulle på mina hjälper så att vi kom perfekt på varje hinder. Så himla härlig känsla när allt bara klaffar! Hon hoppade riktigt bra också, så det känns bra inför på söndag!

Mina lyckopiller! Vad skulle jag ta mig till utan er?!

0 Kommentarer till "And the second time just blew my mind"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0