Tävling i Mjölby 19/10

L.B (90 och 100cm) bed A:0/A:0
 
Gunde var som vanligt minst och först ut. Han var fin på framhoppningen, lite avvaktande möjligtvis, men hoppade som en liten pärla. På banan kände jag att vi hade lite för dålig galopp och jag fick inte riktigt igång honom heller. Han pluppade såklart runt som ingenting, men trampade om lite här och nåt språng där. Petade ett hinder ut ur kombinationen i grunden, han hoppade helt enkelt lite för lågt. Min kommentar när jag kom ut från banan var - Tråkig. Mer galopp önskades i nästa klass och lite mer vilja av oss båda.
 
Vinca var med fin. Hon var lite stark på framhoppningen, men hoppade ändå bra. Jag hade önskat att hon lyssnat lite mer på mig. När vi om in på banan var det precis det hon gjorde. Hon var såklart pigg och glad där med, men lite mer avvaktande och lyssnade mer på mig. Hon kom fint på i princip varje hinder och jag vågade till och med lägga upp ett snäpp högre tempo i omhoppningen. Jag red självklart inte så fort jag kunde för att vinna, utan red bara en schyst runda med lite kortare vägar. Det räckte ändå till en 5:e-placering och det är jag jättenöjd med! Jag hade en plan och kunde följa den hela vägen, så det kunde inte varit mycket bättre!
 
L.A (100 och 110cm) bed A:0 och avd B
 
När jag hoppade upp på Gunde inför den här klassen kände jag att någonting var annorlunda mot vad det brukar vara. Jag hade glömt ta av mig sporrarna! Jag rider aldrig Gunde med sporrar, har tävlat med det en gång tidigare och då sa jag att jag aldrig skulle göra det mer. Jag bestämde mig ändå för att prova det nu igen Vi gjorde en superfin runda som jag är jättenöjd med. Jag gjorde dock en ryttarmiss som gjorde att vi rev ett hinder och tappade vår 4:e-placering som tiden hade räckt till, jag styrde dåligt till 7:an och tappade galoppen genom svängen. Gunde var en stjärna i alla fall! Nästa gång får jag styra lite bättre om jag vill ha med en rosett hem helt enkelt!
 
Vinca var mycket bättre på framhoppningen nu. Hon var jättefin på banan med. Nu i efterhand skulle jag haft bättre galopp till tvåan som vi tyvärr kom lite nära och rev. Resten av banan var super, vi petade ett till som liksom bara föll ner, men det spelar ingen roll. Jag är glad att allt funkade så bra ändå eftersom vi ändrat lite på ridningen den senaste tiden. Det visar att vi har tränat på bra hemma. Det här var dessutom både vår första L.A inomhus och vår första nationella, så det var inte direkt enkelt. Fina Vinca!
 

0 Kommentarer till "Tävling i Mjölby 19/10"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0