Tävling i Finspång 27/10

Bättre sent än aldrig, nu kommer ett inlägg om DM förra helgen!
 
L.B (90 och 100cm) bed A/A:0 med totalfel. Lag-DM
 
Först ut var Gunde. Han var väldigt taggad som vanligt men med på noterna. Han gjorde en väldigt fin runda. Jag satsade dock inte jättemycket i omhoppningen då det var mycket konstiga svängar och jag ville inte riskera ett nedslag som skulle förstöra något för laget. Istället för att ta de allra största riskerna såg jag därför till att galoppera på ordentligt på galoppsträckorna. Gunde var som den stjärna han är klockrent felfri och det med en ganska bra tid räckte till en tredjeplats.
 
Inte nog med det, världens bästa lag vann dessutom lag-DM för andra året i rad! Såååå roligt!
Vincas runda är jag dock inte lika nöjd med. Hon var väldigt fin på både framridning och framhoppning, jag kände att jag kunde reglera galoppen och få tillbaka henne ordentligt. På banan funkade det dock inte lika bra. Vi hade inte alls lika bra kommunikation. Jag fick inte tillbaka henne och det kändes som att jag red dåligt eftersom jag bara ville få tillbaka henne och glömde att fortsätta galoppera. Vi fick ett pet på 6:an tror jag, bara att jag blev kvar lite i språnget, inget speciellt egentligen. När grundomgången var slut gjorde jag halt och ryggade henne innan jag fortsatte in på omhoppningen. Vinca blev nog lite chockad och förstod att jag menade allvar, så det var nog väldigt bra att det hände. Resten av rundan var mycket bättre! Att vi fick lite extra fel pga tidsfel osv har ingen betydelse i det här sammanhanget.
 
L.A (100 och 110cm) bed A1:A och avd B. DM ingår
 
Gundes tur igen. Han är ju fantastisk. Gick runt som en liten peng. Han är så underbart rolig att tävla, han lyder min minsta vink inne på banan och är alltid så positiv. Tyvärr fick vi ett nedslag in i kombinationen, det näst sista hindret. Det var en oxer och vi kom lite nära, så han räckte inte ut riktigt. Resten av rundan var klockren. Min lilla stjärna!
 
Och Vinca. Vilken comeback! Jag är så himla nöjd med den här rundan! Vi var betydligt mer samspelta när vi kom in på banan, båda hade full koll på vad vi skulle göra. Hon hoppade helt fantastiskt och nu lyssnade hon på mina förhållningar, jag fick tillbaka henne när jag bad om det och helt plötsligt var allting väldigt enkelt. Det är absolut en av våra bästa rundor någonsin! Vilket avslut på utomhussäsongen! Felfria var vi med, våran andra felfria L.A! Hoppas att min lilla "stolpe ut"-svacka vänder nu i och med det här! :)
 
 

0 Kommentarer till "Tävling i Finspång 27/10"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0