Lets freak out and see what happens

Först ut idag var Vinca. Vi red ut i skogen, en mysig tur med mycket trav och galopp. Vinca var som vanligt pigg och glad, var lite tråkig i början när hon undrade varför hon behövde jobba i skogen, men ändrade sig snabbt och tyckte att det var roligt att arbeta istället! Då var hon jättefin!

Sedan kom Veronica och Amanda och skulle hoppa för mamma. Jag hängde på med Gunde. Jag hade egentligen tänkt rida dressyr, men det flög i honom någonting när jag skulle ta in honom, han rusade omkring i hagen i 190 och ville inte alls bli fångad och sen när jag hade fått tag i honom var han uppjagad i stallet med. Då bestämde jag ni för tt vi lika gärna kunde hoppa och ta tillvaa på energin än att traggla dressyr till ingen nytta.
Han var superfin! Han lugnade ner sig när han fick börja jobba och började koncentrera sig på rätt saker. Han var såklart jättepigg, men hoppade ändå hur bra som helst och då vill jag inte ta glädjen ifrån honom! Vi hoppade mest små hinder, men han fick hoppa en bana på ett par hinder som var lite högre, någon oxer låg på 110 och det flög han över hur enkelt som helst! Min lilla stjärna! 
Veronica gick superbra med Amanda med! :)

På eftermiddagen drog jag och Aska ut en sväng och sprang i skogen. Jag hade då pluggat i flera timmar så drt var så himla skönt att få använda kroppen ordentligt. Jag tömkörde ju Aska, så när vi kom fram till gärden och sånt fick hon jobba lite på volter där innan vi fortsatte för att hon skulle få jobba lite extra. Hon börjar få riktigt bra kondition nu och hon är dessutom superpigg, så hon är jätterolig att jobba med! Tänk att man kan ha så kul med en ponny trots att man har vuxit ur den!



0 Kommentarer till "Lets freak out and see what happens"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0