Låt det regna ner

Äntligen helg igen! Så skönt att få vila ut lite och hinna med allt man vill även fast jag redan har varit ledig en dag den här veckan. 

Idag red jag först Vinca. Vi skrittade ut lite först och sedan re vi på banan. Hon var jättefin på marken, mjuk och jobbade på riktigt bra! Vi galopperade även lite över några små hinder som stod på banan och försökte bara få henne att rulla på i samma galopp fram till hindret, utan att hon ökar. Hon var väldigt taggad så det var inte jättelätt, men hon var mestadels väldigt fin och hon vill ju göra rätt. Det är bara att fortsätta nöta men ändå få henne att fortsätta tycka att det är kul!

Gunde gick mest i skogen och fick jobba på i alla gångarter. Han fick jogga några varv på banan när vi kom hem också, men bara för att kolla av att jan fortfarande var mjuk och fin. Han tyckte det var skönt att få gå ut och mysa utan så mycket krav och var väldigt pigg och glad! :)

På kvällen var jag på kalas hos mitt kusinbarn Alma som fyllde hela 5 år! Såå mysigt att få träffa släkten och dessutom äta hamburgare och tårta! :)


0 Kommentarer till "Låt det regna ner"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0