Hoppträning

Nu ikväll var jag iväg med Vinca och hoppade i Sjögestad. Hon var väldigt pigg och glad. Jag tyckte dock att hon kunde ha jobbat på lite bättre i början när vi red fram. Då var hon nämligen lite stark och det kändes inte riktigt lika bra som vanligt, men sen när jag verkligen fick henne runt innerskänkeln ordentligt blev det mycket bättre.
 
När vi började hoppa var hon verkligen med på noterna igen. Vi började med att rida på små bockar på bågar till varandra. Då var hon väldigt reglerbar och fin i galoppen, så det kändes riktigt bra. Vi jobbade också vidare på en dogleg som man hoppade åt båda håll. Den jobbade vi med ganska länge och dt gick riktigt bra. De första gångerna kom vi ett alv galoppsprång fel på det andra hindret, men sen tog jag ut bågen annorlunda och hon var mer uppmärksam så då blev det superbra. Vi avslutade med att hoppa en kombination och sätta ihop allt till en liten bana. Vi hoppade inte jättehöga hinder, de flesta låg väl runt 1m, men det var för att de verkligen fick jobba idag och det blev lite att vi fick nöta för att det skulle bli riktigt bra.
 
Det jag ska jobba vidare med är att få upp henne ännu snabbare på bakbenen och att få upp näsan mer på henne. Hon går nämligen gärna lite för ihopkrullad och då kommer hon i botten på hindren, och det funkar inte riktigt när det blir högre sen. Hon var i alla fall väldigt fin idag, så jag är nöjd! :)
Ni kan omöjligt ha missat att jag älskar de här bilderna som jag tog med Agnes i somras. Så underbara!
 
 

0 Kommentarer till "Hoppträning"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0