Och löven flyr med den vinande vinden

Jag fick en hel dag extra lov eftersom vi hade studiedag idag! Snacka om det bästa sättet att börja veckan på! Nu är det ju bara fyra dagar kvar tills det är helg, haha ;) 

På morgonen var vi iväg med Dylana och efter det red jag Vinca. Vi skrittade fram i skogen och sedan trimmade jag henne lite på banan inför morgondagens hoppträning. Hon var lite stel och inte riktigt samarbetsvillig i början, så jag fick jobba lite när vi värmde upp med att få henne ordentligt lösgjord och uppmärksam på mig. Ju längre i passet vi kom blev hon mjukare och vi jobbade mer med varandra än mot varandra. I slutet hittade jag en jättefin galopp. Hon var helt i uppförsbacke, väntade på mig men var ändå uppmärksam. Jag har som mål med morgondagens hoppträning att hitta den galoppen och känslan igen och att kunna använda den när vi hoppar! 
 
Efter Vinca hann jag ner en snabbis till tandläkaren innan det var Gundes tur. Han fick bara jobba på banan. Han var fin och avslappnad stundtals, men ändå lite för spänd och tittig för att jag ska kunna vara helt nöjd med honom. Jag gjorde egentligen inget speciellt, utan ville mest känna att jag hade honom med mig och få honom så avslappnad som möjligt. Han blev bättre och bättre ju längre jag red, men han kan som sagt gå ännu bättre. Men det är i och för sig inte så roligt för någon av oss att rida varv efter varv på banan i det här vädret och när det är så himla blött. Jag skulle verkligen göra i princip vad som helst för ett ridhus just nu!




0 Kommentarer till "Och löven flyr med den vinande vinden"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0