Underbart är kort

Alla stjärnor har varit duktiga idag och jag har varit så himla glaaad hela dagen! På gränsen till hyper, jag har velat göra saker hela tiden så jag har även fått massor gjort! Då gör det faktiskt inte så mycket att det regnar lite.

Jag red först Kalle idag och han var superduperduktig! Alltså inte sådär som man bara säger, att "han känns fin" utan han var verkligen riktigt duktig! Jag kan numera rida själv i alla gångarter, styra honom precis som jag vill, även över bommar och liknande. Jag kunde till och med lägga volter i galopp idag! Det är så himla härligt när man gör någonting med en unghäst för allra första gången och det känns hur enkelt som helst! Jag tror att ingen kunde tro att han hade lärt sig såhär mycket på kort tid när han kom hit. Jag är så himla nöjd, duktiga fina Kallekanin!

Sedan red jag Veronica och Askas medryttare Engla fick prova Gunvald! Mamma följde med och höll i, men han skötte sig som en prins! Vi skrittade ut i skogen och sen red vi på banan. 
Vera var jättefin, hon kändes pigg och uppmärksam. Jag pluppade över några små hinder och det kändes väldigt enkelt, hon var lätt att reglera galoppen på och var med på noterna. 

Vi pysslade sedan om henne så att hon skulle bli fin inför morgondagens tävling på Heda! :)



0 Kommentarer till "Underbart är kort"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0