They say nothing is wasted. Either that or everything is.

Som ni kanske märker har det varit en händelserik helg när det är så dött här ;) i fredags började det roliga med Laserdome-kväll med 23 andra ryttare från Östergötland! Ett himla roligt intiativ att träffas och göra någonting utan hästar! Det var blandade åldrar, mellan kanske 10 och 18, men alla verkade nöjda och jag själv tyckte det var superkul! :D 

Sedan var Sofie hos mig hela natten och till sent på kvällen igår. Vi red massor, först red Sofie Gunde och jag Kalle. Mamma gick med också. Vi red på banan först och sedan red vi ut! Kalle har blivit så duktig att jag numera rider själv i både skritt och trav och vi kan även rida ut!!

Sedan red jag Veronica och Sofie Vinca. Vi var ute länge, säkert mer än 1,5 timme! Vi red bort till järnvägen och galopptränade för att bygga kondition och sedan skrittade vi en lång väg hem. 

Vi åkte också upp till Sofies stall och red hennes häst :)

Idag har det med ridits. Kalle och Vinca gick i skogen, Gunde skrittade jag ut barbacka och Veronica gick ett dressyrpass på banan! Hon var jättefin! Vi tränade mycket på tempoväxlingar och även mycket sidvärts, som sluta och skänkelvikningar. Världens finaste Vera!

Nu är dock mitt minilov slut och imorgon är vi tillbaka i verkligeheten. Skolan alltså..





0 Kommentarer till "They say nothing is wasted. Either that or everything is."

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0