Tävling i skogslotten 27/4

L.B+5 bed A:0/A:0 (105cm)

Först ut att tävla var Vinca. Hon fick bara hoppa en klass för att det skulle vara enkelt för henne eftersom hon blev ganska trött tävlingen innan när hon fick hoppa två (med grund och omhoppning). Man får se till att inte ta för mycket av så unga hästar, de ska tycka att det är kul och inte för jobbigt. 

Hon fick som sagt hoppa L.B+5 vilket är det högsta vi har hoppat tillsammans hittills, men hon ska ju hoppa L.A om två veckor och då var det skönt att ha hoppat en klass som bara var 5cm lägre innan. 

Hon var superfin! Hon var lite tjafsig på framhoppningen, men det kändes ändå som att hon lyssnade på mig. Jag hade liite dålig galopp där, men jag har svårt att få igång galoppen ordentligt ibland på framhoppningen om det är mycket folk och hon inte vill att de ska gå alldeles för nära. 

På banan var hon superfin! Hon lyssnar så himla bra på mina förhållningar nu framför hindren, så nu hoppar hon mer på styrka än bara på fart. Då hinner hon upp med benen lättare också! Vi var felfria i grunden och då fortsatte jag med en lugn omhoppning med långa fina vägar. Jag ville ta henne runt så bra som möjligt. Tyvärr rev vi sista hindret i omhoppningen för att jag tappade galoppen i svängen och då kom vi för nära, men jag är jättenöjd ändå! Som grädde på moset kom vi faktiskt 3:a! Så himla kul! Min fina Vinca!

L.B+5 bed A1/A Zonfinal Sveland Cup (95cm)

Sedan var det Gundes tur att hoppa zonfinalen i Sveland Cup. Han kändes jättefin! Piggelin såklart, men jag hade honom där jag ville ha honom. 

På banan var han superfin! Jag hade lite dålig galopp på vissa ställen, men det bättrade sig på slutet. Jag tror att det var för att jag verkligen ville vara nolla och safeade lite hela tiden. Och såklart levererade stjärnan en klockren nolla och vi var vidare till omhoppning! 

Jag hade planerat att satsa ganska mycket men utan att sätta honom i dåliga lägen. Det var egentligen inte mycket alternativa svängar, utan om man skulle rida fort fick man snåla på svängarna före hindren. Gunde var helt med på noterna och tuffade på som tåget! Felfri och snabb! Vi ledde när vi kom ut och slutade sedan på en andraplats! Därmed fick vi två blå rosetter, två plaketter, ländtäcke från sveland och en plats i den stora riksfinalen på grevagården i höst! Min duktiga fina underbara ponny! <3

L.B div I kval 1 bed A1/A (90cm)

Vid slutet på denna långa dag var det dags för lagklassen. Jag red Gunvald och var först ut i vårt lag. 

Jag kände på framhoppningen att han började bli lite trött efter mycket hoppning och lång väntan. Han hoppade ändå jättefint på banan, förutom på ett enda hinder, femman, där han hoppade lite lite för lågt och rev. Då tänkte jag verkligen på tiden och red fort! Om flera lag slutar på 4 fel blir det nämligen inte omhoppning, utan då räknas tiden i grundomgången istället. Duktiga stjärnan kämpade på trots att han var trött!

Som tur var levererade både Hanna och Jessica felfria rundor i laget, så trots att både Sofie och jag hade 4 fel (man får räkna bort ett resultat om man är 4 ryttare i laget) så slutade laget på totalt 4 fel och en välförtjänt andraplats! 



0 Kommentarer till "Tävling i skogslotten 27/4"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0