Tävling i Kinda 25/5

L.C (80cm) bed A:0/A:0
 
Först fick Veronica hoppa en L.C. Vi vill göra allt för att vi ska få tillbaka självförtroendet för varandra på tävlingsbanan nu, så vi går ner i klasserna och så ska jag tänka på alla de sakerna vi har fått tips om, som att ha en riktigt bra galopp mot första hindret och att inte förändra min ridning när jag kommer in på banan.
 
Hon kändes jättefin, det kändes dock lite på gränsen till vilt eftersom jag verkligen ville att hon skulle gå fram, men det var ju faktiskt inte stilen som var målet den här klassen utan att hon skulle hoppa. Och det gjorde hon, lätt som en plätt! Vi var felfria i båda faserna och hade en ganska bra tid som faktiskt räckte till vinst! Jag är jätteglad över rundan, mest för att vi kommunicerade så bra med varandra på banan, men självklart är det väldigt roligt att vinna också! :)
 
L.B (90cm) bed A:0/A:0
 
Här var Gunde först ut. Han kändes jättefin på framhoppningen, jag hade en bra galopp och han hoppade väldigt fint! Det höll i sig inne på banan, han var super! Han kändes väldigt uppmärksam och ville lika mycket som jag! Våran dubbelnolla och tid räckte trots en liten miss i omhoppningen till en tredjeplats! Världens bästa!
 
Veronica var också superbra den här klassen. Hon var faktiskt betydligt finare än i klassen innan, vi hade ett mycket bättre flyt inne på banan och kom bättre till hindren. Hon pluppade över de små hindren hur enkelt som helst, felfri såklart. Vår tid räckte inte till en placering då jag inte ville sätta henne i skiten på grund av en konstig sväng, men jag är hur nöjd som helst ändå!
 
L.B (90cm) Div 1 kval 2 bed A1:A
 
Sedan fick Gunde hoppa laget också. Han var pigg och glad, hade massor energi kvar! Han hoppade super precis som i klassen innan, enkelt och felfritt! Alla andra i vårt lag var också felfria i grunden, så himla kul! Vi är så jäkla bra!
 
I omhoppningen gick vi ut först och satte en snabb och säker nolla. Jag kunde nog ridit lite fortare om jag hade velat, men det viktigaste är trots allt att vara felfri och vi fick en ganska bra tid ändå. Både Hanna och Sofie var också felfria! Jessica rev tyvärr ett hinder när hon försökte ge oss en bättre tid, men hon rev tyvärr ett hinder. Vi slutade som tvåa, inte ens en sekund från dem som vann, så det var surt men svårt att göra något åt nu i efterhand. Vi vinner nästa omgång istället när det är final! :)

0 Kommentarer till "Tävling i Kinda 25/5"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0