Men jag orkar inte minnas allt som hände

Och så börjar det om igen tycker man, måndag. Men det är lite speciellt den här veckan ändå. Det är den sista hela veckan i skolan på måånga veckor. Det är min sista hela vecka på den här skolan, på högstadiet. Det känns helt sjukt, tiden går så himla fort! 

Veronica fick skritta ut ett varv denna vanliga men ändå speciella måndag tillsammans med mamma som red Kalle. Vi red inte så långt utan skrittade bara ut en sväng. När vi kom hem igen fick Kalle gå in, men Veronica fick jobba lite på banan. Hon var ganska stel, så jag red mycket lösgörande. Sidvärts, förvänd galopp... Efter en stund släppte det ordentligt och då blev hon riktigt fin! Hon var dessutom väldigt pigg och väl framme för skänkeln, så det kändes bra inför morgondagens pay & jump.

Sedan red mamma Gunde och jag red faktiskt Aska! Det var länge sedan jag red henne nu, jag har ju tänkvärt henne mycket och så istället nu på sista tiden så det var kul att rida henne lite! Vi skrittade först ut ett varv bara i skogen och sedan red jag lite på banan. Aska var superpigg, typ en kanonkula! Jag jobbade på att hon skulle ta hjälperna bättre och det gick jättebra. Hoppas är hon är såhär piggelin när Engla rider henne sen också!



0 Kommentarer till "Men jag orkar inte minnas allt som hände"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0