I jump in front of a train for you

Dagen till ära regnade det faktiskt inte, eller okej lite, men inget emot vad det gjorde igår. Jag är så trött på den här kylan och det äckliga vädret just nu, det känns som att det var sommar en vecka och att det är höst nu igen typ.. Jag vill ha sol och värme igen, inte frysa i vinterjackan!

Trots att ridbanan var dyngsur efter gårdagens ösregn red jag Kalle några varv där. Han var väldigt fin! Han bli piggare och piggare för varje dag som går eftersom han förstår mer och mer hela tiden. Det är dessutom så himla roligt att rida en häst som gör så stora framsteg varje gång man rider! 

När jag hade ridit lite tog mamma ut Gunde och så red vi ett varv runt skogen tillsammans. Det var första gången jag red ut på Kalle utan att det följde med någon som gick bredvid, och det funkade superbra! Han gick så snällt där bakom Gunvald! 

När vi kom hem igen satt jag upp på Gunvald för att arbeta honom lite. Eftersom ridbanan var så blöt red jag red till kanalen och klättrade lite istället.  Vi klättrade uppför en kulle tre gånger, och sedan galopperade vi uppför en ganska lång grusbacke. Sedan skrittade eller travade vi ner igen. Det gjorde vi om några gånger och jag tror att det var bra för honom att få träna lite styrka! Som vanligt var han otroligt positiv till precis allt, även fast att galoppera såklart var det allra roligaste!


Sedan på kvällen tömkörde jag Aska. Hon fick arbeta lite på ett gärde, och hon var pigg och glad. Det var jätteroligt att jobba med henne när hon var så samarbetsvillig! Vi travade (läs Aska travade och jag sprang) runt skogen också. Det är bra, för då får både jag och hon träna kondition! Vi är nog dem som behöver träna mest i stallet hehe.. ;)



0 Kommentarer till "I jump in front of a train for you"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0