I got this feeling on the summerday when you were gone

Idag fick tjejerna gå ut ett varv i skogen. Det var riktgt trist väder, skitkallt, snålblåst och små ihärdiga regnstänk som förstörde hela dagen. Tjejerna var med lite irriterade på vädret. Mamma red på Vinca och jag på Veronica, som minst sagt var på tårna då hon både vilade igår och för att det blåste, vilket kan spela upp dem. 
När vi kom hem igen lösgjorde mamma Vinca lite på banan, medan jag red ett lite hårdare pass. Veronica var superfin och lydde riktigt bra för mina hjälper. Jag hoppade några språng också. Inte alls mycket, bara hoppade fram lite på några små kryss och hoppade sedan 2-3 språng lite högre. Det gick superbra!
Det var en bra uppladdning inför imorgon då både Vinca och Veronica ska iväg på clear rond - hoppning :) 

Både Vinca och Gunde hoppade lite igår, och därför fick Vinca bara gå ett lätt pass och Gundi fick vila!

Jag red också Kalle. Det gick superbra! Han var lite tittig på grund av blåsten, men han kunde ändå koncentrera sig på arbetet. Jag red själv nästan hela passet i både skritt och trav! Han är så duktig, han verkar förstå mer vad jag menar med mina hjälper nu  för och han börjar tom söka sig lite nedåt i form! Duktig bebis!

0 Kommentarer till "I got this feeling on the summerday when you were gone"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0