Går ut genom dörren och där är sommaren

Usch jag är trött på det här vädret nu! Det har regnat i princip oavbrutet i en vecka och det ska göra det i några dagar till. Jag skulle vilja gå i ide såna här dagar och vakna igen när det är sommar, sol och värme igen. Snacka om dröm.

Idag motionerade jag två hästar i regnet iallafall. Veronica fick nya skor, så hon fick vila.

Eftersom ridbanan var så himla blöt red jag ut Vinca och då hängde Engla med på Aska. Vi travade lite och galopperade några steg och det kändes bra. Vinca var väldigt mjuk och arbetsvillig, och Aska verkade pigg och glad med Engla. 

Gunde fick med gå ut i skogen. Jag travade en hel del, och tänkte sedan skritta på en mindre stig i skogen. När jag nästan hade fått allt vatten i skogen över mig och nästan var ute på vägen igen, så mötte jag en stor älg. Den låg ner först, men ställde sig upp när vi kom. Både Gunde och jag är livrädda för att få någon stor älg efter oss, så vi höll nästan på att skita på oss och travade snabb tillbaka samma lilla väg som vi kom. Haha vad feg man kan bli. Gunde blev lite stressad efteråt, men han lugnade ändå ner sig sen så det blev nog bra ändå.

Dagens ljuspunkt i regnet är ändå att jag  har fått ett till kusinbarn som vi väntat på länge nu! Så himla kul! Grattis Emma!

0 Kommentarer till "Går ut genom dörren och där är sommaren"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0