Första maj - vårbakslag

Usch vad kallt och ruggigt det har varit idag! Så trist när man hade börjat vänja sig vid sommarvärmen! Dessutom hade det ju varit härligt med värme nu när man är ledig och verkligen kan njuta av den, men icke! Men det regnar inte iallafall, så man får väl vara glad för det lilla.. ;) 

Vi har hunnit med en hel del ändå! På morgonen red jag Gunde och mamma gick med Vinca. När vi kom hem igen fick Vinca gå ut i hagen (med tjockt täcke såklart när det är så kallt, de får inte gå med för tunna täcken när de är vana vid värme och dessutom har fällt!) och jag red Gunde på banan. Jag red inte så länge och ställde inte så mycket krav på honom, utan jag red bara lite lösgörande. Han var lite stel i början, men blev jättefin sen. 

På eftermiddagen åkte vi på clear rond med Veronica i Lycketorp. Vi hade aldrig varit där förut, men det var helt okej. Jag hoppade bara en runda på 90 cm. Det var det vi hade anmält till, men sen tänkte vi kanske byta till 1m för att hon är så fin och det skulle inte spela någon roll riktigt. Men det var inte jättebra underlag, det var lite djupt och ganska gropigt så vi hoppade 90 ändå. 
Hon var jättefin, pluppade runt hur enkelt som helst och var felfri :) Det kändes jättebra! Vi planerar att åka på en till clear rond på ett annat ställe nästa vecka också! :)

Vi har också hunnit röja massor i skogen i hästhagen, så nu har ponnysarna jättefina beten att gå på i sommar! :)

0 Kommentarer till "Första maj - vårbakslag"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0