Det är som en film när molnen seglar förbi

Äntligen fredag! Det känns som att man har gåttnhur länge som helst i skolan den här veckan eftersom det inte har varit några lediga dagar - vad bortskämd man blir! Den här veckan har vi gjort klart alla nationella prov i matte, så därför är det bara lite tyska och sen so kvar vad jag har förstått. Så himla skönt, man börjar se ljuset i slutet av tunneln av nationella prov nu känns det som! 

Till och med solen var och hälsade på idag! Det regnade lite på förmiddagen, men sen klarnade det upp vilket gjorde att det blev riktigt härligt ridväder på eftermiddagen.

Först ut att bli riden var Veronica. Vi red ut ett varv i skogen med så mycket trav och galopp som möjligt. Hon kändes fin och glad. Det är skönt att kunna rida henne ordentligt utan att behöva rida på banan också!

Efter det red jag Gunde och mamma Kalle. Det var första gången mamma red på Kalle på jättelänge, nu när han har bott hos oss har bara jag ridit honom. Därför följde pappa med och gick också om Kalle skulle tycka att det var konstigt. Det behövdes dock inte, för han var hur duktig som helst! Det enda han tyckte var konstigt var att Gunde gick på snedden och taktade eftersom det var folk som höll på och sköt någonting i skogen. 
Därför red jag Gunde lite på banan sen också. Han var ganska fin, men lite spänd och okoncentrerad vilket gjorde att det var lite svårt att få kontakt med honom. Jag red bara ett lösgörande pass så att han skulle få bli mjuk iallafall.



0 Kommentarer till "Det är som en film när molnen seglar förbi"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0