Blundar tills jag skymtar lyckan och jag vet att allt är för bra nu

ÄNTLIGEN har ridbanan torkat till så pass mycket att man kan rida på den ordentligt, trots att det har regnat lite idag. Det var så skönt, det känns som sämsta möjliga uppladdning inför tävling om man inte kan rida ordentligt... Nu är de trimmade och fina!

Först red jag Veronica. Hon var lite stel i början av passet då hon har vilat i två dagar och innan dess kunde jag inte riktigt rida henne ordentligt heller. Därför koncentrerade jag mig på att få henne riktigt lösgjord med mycket trav och jag flyttade mycket på henne. Det tog längre tid än vad jag trodde att få henne mjuk, men mot slutet var det ganska bra iallafall. 
Jag red även över lite bommar och kryss, lite markarbete i förberedelse för imorgon när jag tänkte hoppa! Hon var ganska fin från början, men efter lite slitande och nötande var hon riktigt fin! Det kändes bra, jag hoppas att jag får nytta av det imorgon! 

Därefter skrittade jag av Veronica tillsammans med Engla på Aska och mamma som red Vinca. När vi kom hem igen bytte jag och mamma så att hon tog in Veronica och jag red Vinca. Jag hade dressyrsadeln och det gick jättebra! Hon var pigg och glad och kändes också väldigt fin! Hon behövde inte gå så länge, utan det räckte efter en stund när hon kändes fin!

Till sist red jag Gunde. Han fick bara gå på banan, lite markarbete precis som Veronica. Han kändes väldigt fin och mjuk. När jag började rida över bommar och små hinder blev han dock lite övertaggad, så jag la mycket fokus på att få honom lugn och koncentrerad. Han tittade lite på allt runt omkring istället för att arbeta ibland, men förutom det var han superfin så jag är nöjd ändå!



0 Kommentarer till "Blundar tills jag skymtar lyckan och jag vet att allt är för bra nu"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0