Banhoppningsträning

Idag var vi iväg på banhoppningsträning på Sundsmåla med Veronica för att reda ut det som hände i söndags på tävlingen. 

Hon kändes fin på framhoppningen, var pigg och glad, gick fram för skänkeln och hoppade superfint! Jag hade is i magen och vågade vänta på hindren. 

Sedan på banan kändes det ganska bra, det kändes som att jag hade helt ok galopp och hon hoppade ganska bra på ettan som vi kom fint på. Därefter tog hon inte mina hjälper ordentligt till tvåan vilket gjorde att hon stannade. Då fick jag rida på igen och då red jag med mycket mer tryck, det blev lite "jagapåridning" men hon måste ju galoppera! Resten av banan gick bra, vi kom stort ibland och nära inland, och hon bara hoppade.

När vi hade pustat lite fick jag hoppa hela banan igen. Då kände jag redan i svängen att galoppen var dålig och då kom vi helt fel på ettan. Jag fick hoppa om, galoppen måste vara bra innan jag börjar hoppa och hon måste gå fram för skänkeln! När jag hade henne där blev det mycket bättre, hela banan hoppade hon enkelt och felfritt. 
Efter lite skritt hoppade jag ettan och tvåan igen för att känna att jag kunde få igång galoppen ordentligt. Det blev riktigt bra! 

Jag tycker ändå att det är skönt att det här kom på träningen så vi kunde få hjälp med att hitta "felet". Hon måste gå fram för skänkeln inne på banan! Det ska jag vara supernoga med på tävlingen på söndag. Det kommer bli bra!



0 Kommentarer till "Banhoppningsträning"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0