Hoppträning med Vinca 18/3

Igår var vi iväg på hoppträning med Vinca på Sjögestad. Det gick riktgt bra, Vinca var superfin och det var jättebra övningar för henne. 

Egentligen kanske man inte riktigt kan kalla det för hoppträning eftersom det vi gjorde var ren dressyr, fast över bommar och små hinder. Alla övningar krävde att hästen väntade mot hindren, drog den iväg blev det jobbigt sen, till exempel i studsen behövde de vara jäkligt kvicka i benen om de hade haft för mycket fart in. 

Vinca var superfin verkligen! Det var inte enkelt, men hon jobbade verkligen och gjorde sitt bästa. Det vi behöver träna på, eller främst jag, är att sitta för den galopp jag vill ha. Jag har en tendens att sätta mig för fel galopp på rakt spår, alltså sitta över på yttersidan. Hoppar man då byter hästen till fel galopp, så det måste jag träna och tänka på.

Annars gick träningen super och jag är jättenöjd med henne! En övning tänkte jag "oj, det här går aldrig" och sen klarade vi det på första försöket! Då blev jag stolt över min Vincabebis!



0 Kommentarer till "Hoppträning med Vinca 18/3"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0