Hoppträning med Veronica och Vinca

Igår var vi iväg på hoppträning med Veronica och Vinca på Sjögestad.

Först var Vinca. Hon kändes jättefin från början, och det var dessutom väldigt passande övningar för henne idag, så hon blev bara finare och finare. 

Det var mycket att man skulle rida in i och från hörnen, och mycket så att man behöver få med sig yttersidan. Det var ganska häftigt, för det känns inte som att vi har tappat någonting sedan SM, även fast att hon har vilat helt och inte hoppat på flera månader. Hon var superfin på bommar, bockar och mindre hinder, väntade väldigt bra på mig också. Sen när det blev lite större blev hon lite väl på, men man får bara se det positivt att hon är pigg och glad. Hon har ju liksom inte hoppat ordentligt sedan november.
Men det känns ändå skönt att vi inte ska ut och tävla direkt, utan vi har verkligen tid att träna och bli ännu bättre innan dess. Jag är jättenöjd med henne idag! :D

Och Veronica var också bara WOW. Jag vet inte riktigt vad man kan säga mer.. Hon var superfin från början, jag känner verkligen att allt blir mycket bättre när hon har blivit ännu bättre på marken. 

Och som hon hoppade! Vi hoppade ett par banor på 110, hur enkelt som helst! Det märktes verkligen att hon trivdes bättre när jag lättade upp sitsen lite också. Nu, för att göra det hela ännu lite bättre ska jag se till att inte sitta kvar i högertygeln, utan jag måste verkligen ha henne rak mot hindren det blir större, annars kommer hon inte ner med båda bak när hon stampar av, och då blir det jättesvårt. Men det är bara en liten finfix! 
Jag är jättejättenöjd med henne idag! Världens bästa Veronica, nu känns det verkligen som att det har släppt! 



0 Kommentarer till "Hoppträning med Veronica och Vinca"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0