Den vanligaste frågan jag får

Tänkte ta upp en fråga här på bloggen som jag får väldigt ofta. Nämligen:

Tröttnar du aldrig? Liksom känner, idag orkar jag verkligen inte rida?

Svar: Man kanske kan tro att jag kan börja tröttna när jag har så mycket hästar hemma just nu  och rider varje dag, men nej. Det är aldrig jag är i stallet och känner att jag inte vill, det har nog aldrig hänt! Det är så himla kul att jobba och utvecklas tillsammans med hästarna, och sedan visa upp resultatet på tävlingsbanorna.  

Visst kan jag känna ibland, när det är kallt, mörkt, regnigt och blåser, liksom en såndär dag när man helt enkelt inte vill gå ur sängen, VARFÖR gör jag det här? Sitta ute i regnet och snålblåsten i flera timmar. Nää. 
Men i slutändan, när man klarar den perfekta galoppfattningen man tränat på i flera veckor, hoppar ett hinder som hade känts omöjligt för inte särskilt länge sedan eller står där med den blågula rosetten, så är det lätt värt allt slit! 

Dessutom har jag världens bästa mamma som alltid hjälper mig, ställer upp och skjutsar, hjälper till och rider, hjälper till att tvätta och putsa och packa till tävling osvosvosv. Utan dig hade det aldrig gått!



0 Kommentarer till "Den vanligaste frågan jag får"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0