We danced with monsters through the night

Jag fick ta en låång sovmorgon idag! Vaknade först omkring 12, så ridningen blev inte förrän på kvällen. 

På eftermiddagen hade jag lektion för Engla på Aska. De fick träna mycket lydnad och på att styra idag eftersom Aska gör lite som hon vill ibland. Jag ställde ut konor och bommar som de skulle rida mellan. Allt gick superbra i skritt och trav, men det är i galopp, och ibland när hon har kommit igång ordentligt i trav som hon blir lite svår att styra dit man ska, så det fick vi nöta lite med innan vi slutade. 

Efter det red jag Veronica direkt. Jag red bara på banan. I början var hon lite loj, lyssnade lite dåligt på hjälperna, men det bättrades snabbt. Efter en stund blev hon superfin! Hon jobbade på så himla bra och då är det så roligt att rida henne! Jag tränade mycket på att ha henne rak och på att öka och minska galoppen. Ett av de bästa passen på länge! Fina Veronica!

Sedan red jag Vinca. Jag skrittade först ut i skogen en ganska lång tur med mamma som gick med Gunde och pappa med Sallie. Sedan red jag henne ett ganska kort pass på banan, jag ville mest bara få henne lite lösgjord. Hon kändes superfin, så jag är nöjd!



0 Kommentarer till "We danced with monsters through the night"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0