Tävling i Sala 14-15/6

I helgen var vi iväg och tävlade med Veronica och Vinca i Sala. Vi åkte upp tidigt lördag natt/morgon och bodde sedan över till söndagen.
 
Lördag
 
L.B (90cm och 100cm) bed A:0/A:0 och A
 
Först ut ar det Veronica. Jag började rida fram i ridhuset då det blåste väldigt mycket, men jag hoppade sedan fram ute. Det var hur mycket folk som helst på framhoppningen, för den var så stor och det stod ingen och släppte in vid insläppet. Det gick ändå helt okej, jag klarade mig ganska bra undan andra hästar, men jag såg ett par krockar och ett par gången kom det hästar lösa och sprang ut när folk ramlade av... Det var lite otäckt, men jag slapp undan det värsta i alla fall.
 
Veronica kändes fin och väldigt ridbar trots blåsten. På banan var hon också fin, jag hade en bra galopp och hon svarade bra på mina hjälper. Efter en dubbelnolla och en ganska bra omhoppning som jag är nöjd med placerade vi oss på en femte plats! Det var roligt att få en placering när hon var så fin och vi hade så bra flyt hela rundan.
 
Sedan var det Vincas tur. Hon hoppade bara en avd B, alltså hon hoppade bara grundomgången och jag var bara ute efter en felfri ritt, inte att rida fort. Hon var jättefin på framhoppningen och även på banan. Det blev en superbra runda med väldigt bra flyt och hon gjorde helt fantastiska språng! Hon satte en klockren nolla, med andra ord!
 
 
 
 
 
Söndag
 
L.B (90cm) bed A:0/A:0
 
På söndagen hoppade tjejerna en klass var. Först hoppade Veronica en L.B. Jag var rädd att hon skulle vara lite trött eftersom hon var lite loj på lördagkvällen, men det märkte jag inte någonting av. Hon var pigg och glad. På banan var hon superfin. Det känns som att jag har kommit på ett bra sätt att rida henne på tävling nu som hon trivs med. Vi hade en bra galopp och hon hoppade riktigt bra. Tyvärr rev hon uthoppet ur kombinationen, bara nuddade lite lätt och då föll den. Det gjorde inget, för jag är nöjd med ritten, men det var typiskt, för jag hamnade som första utanför placering. Hade hon nollat hade hon blivit placerad, men känslan är ju ändå viktigast.
 
L.A (110cm) bed A
 
Till sist var det Vincas tur att hoppa en L.A till. Hon kändes väldigt fin på framhoppningen och även inne på banan. Det var faktiskt en riktigt bra runda och jag hade en jättebra känsla, fast att man kanske inte kan tro det när man ser att det står 15 fel på resultatlistan. Hon rev 4:an väldigt lätt pga att jag inte riktigt fick tillbaka henne ordentligt, och sedan räckte hon inte riktigt ut över 8:an, en väldigt stor oxer som många rev. Till 9:an fick vi ett "stopp" som knappt kan kallas det. Jag kände inte riktigt att jag tappade galoppen lite i svängen och då kan hon inte riktigt hopp upp sig när hon ligger nära. När jag styrde på igen hade jag bättre galopp genom svängen och då hoppade hon superbra, och det gjorde hon även på 10:an.
 
Jag är jättenöjd med helgen och mina fina ponnyer! Jag har haft fina rundor med bra flyt och härlig känsla. Det ska jag ta med mig i framtiden, för det är så det ska kännas!
 
 

0 Kommentarer till "Tävling i Sala 14-15/6"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0