Regn och rusk

Åh, jag börjar faktist bli lite irriterad på att det inte blir sommar någon gång. Det har inte varit så varmt en enda dag att man har velat bada på hela sommarlovet hittills. Jag som hade sett fram mot en varm och härlig sommar :( Aja, det är ju lång kvar till hösten, så man får hoppas att vädret bättrar sig snart! 

Under tiden det första skyfallet och åskovädret kom fick Vinca nya skor. De andra blev ju skodda i onsdags så nu är hela gänget skodda för den här gången, så skönt! Vinca har fått massor av pussar och godis idag som tack till att hon var så duktig igår, och hon trivs väldigt bra med att bli behandlad som den prinsessa hon är!

På eftermiddagen mellan två skurar hann jag rida Veronica. Eller, först fick jag bada henne för att hon var så smutsig, så jag hann äta lunch medan hon torkade. Sedan red vi. Vi skrittade fram i skogen först och höll sedan till på banan. Jag red med dressyrsadeln och hon var jättefin! Hon var fin i formen och arbetade på bra från början, så det jag jobbade mest på hela passet var att hon skulle ha lite mer power i sina rörelser. Hon blev så himla fin mot slutet! Underbara ponny, man sitter med ett leende när man dansar fram på hennes rygg!
Bilden visar henne inte riktigt rättvist, hon var mycket lerigare i verkligheten.. Tur att hon är så snäll att man kan duscha henne själv dagar som idag!

Till sist skrittade jag ut barbacka tillsammans med Sofie som flyttade sin ponny till vårat stall igår. Så himla roligt! Det var länge sedan jag hade någon att prata med så mycket i stallet! Det regnade dock rätt så mycket när vi red, men vi var glada ändå!



0 Kommentarer till "Regn och rusk"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0