I samma stund vet jag att allting har ett slut

Trots att jag inte har bloggat så mycket om det har pållarna självklart hållits igång de här senaste dagarna. Idag red jag och mamma på kvällen, jag Vinca och mamma Veronica. Vi skrittade ut en ganska lång tur i skogen först vilket vi alla uppskattade och sedan red vi på banan.
 
Mamma tränade mycket övergångar med Veronica, att hon skulle behålla formen genom hela övergången och att hon skulle behålla energin. Det såg jättebra ut, så jag ser fram emot att få känna själv nästa gång jag rider Veronica.
 
Vinca fick istället galoppera. Hon var lite seg och småsur i början, men blev betydligt mer pigg och glad när mamma la ut ett par bommar som vi kunde galoppera över. Hon är ju för härlig! Hon ska galoppträna ungefär en gång i veckan nu. Jag kände att hon hade mycket bättre kondition nu senast på tävlingen efter att vi hade börjat med galoppträningen, och det blir ju extra roligt när man ser resultat! Jag tränar dessutom sitsen när vi galopperar, så det blir dubbelt upp! :)
 

0 Kommentarer till "I samma stund vet jag att allting har ett slut"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0