Tävling i Vingåker 26/6

 
L.B (100cm) avd. B
 
Först hoppade vi en L.B som förklass. Hon var väldigt fin på både framridning och framhoppning. Tyvärr var framhoppningen ganska tung, men det gick ganska bra ändå.
 
Banan var väldigt gropig och djup, så jag fick jobba mycket med att hålla igång galoppen.  Hon hoppade i alla fall helt fantastiskt och gjorde en jättefin runda. Vi var felfria och jag är jättenöjd med henne. Det finns inte mycket mer att säga, hon hoppade bra och jag red bra. Det var en bra runda att ha i koppen inför L.A:n.
 
L.A (110cm) avd B
 
Hon kändes superfin precis som i klassen innan. Hon gjorde jättefina språng och galoppen är så lätt för mig att reglera nu, så vi kom perfekt på i princip varje hinder. Jag är dessutom så glad att vi får så himla bra flyt i rundorna nu! Mot slutet blev det dock lite mer framåtlägen, så då gick det lite fortare, framför allt in i den andra kombinationen. Det var oxer in, så jag var tvungen att galoppera ordentligt in, och då hann hon inte riktigt komma upp ordentligt på B-hindret, så hon petade det. Så himla synd, det var en superfin runda, och det hade varit så skönt att sätta det sista kvalet nu när det var så nära. Men känslan är det viktigaste, och den fanns där. Vi har så himla roligt tillsammans på banan! Jag är så glad att jag får rida och tävla den här fantastiska ponnyn!
 

0 Kommentarer till "Tävling i Vingåker 26/6"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0