Äntligen!

Äntligen har det blivit bra väder! Värme
och sol sådär som det bara måste vara på sommaren, äntligen har det kommit hit! Äntligen har vi fått in årets hö-skörd, nu slipper vi titta på väderleksrapporter var femte minut och inte kunna boka upp någonting. Äntligen... Ja, allting egentligen! Det känns som att sommaren äntligen har kommit på riktigt! Jag är så himla glad! Livet är rätt underbart ibland alltså!

Imorse red jag Vinca och mamma Gunde. Vi skrittade ut en tur och red sedan på banan. Vinca kändes jättefin, hon har vilat sedan i söndags, men det märktes inget av. Hon hade ett mjukt och fint stöd på bettet och var sådär allmänt mysig som alltid.

Sedan åkte jag och Ebba till stranden, Varamon och bara myste i några timmar. Solen bara stekte och det kompenserade upp att vattnet var iskallt. Träffade några kompisar också. Så himla härligt, jag har längtat till det här!



Dessutom tog vi som sagt in de 4 sista lassen hö idag. Såå skönt att ha det klart. Ännu en sak att bocka av på listan, nu behöver vi inte oroa oss för det förrän nästa år igen!




0 Kommentarer till "Äntligen!"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0