We don't have to worry 'bout nothing

Alla hästarna i stallet fick gå ut på en lång skogspromenad idag. Jag red Viola. Hon var pigg, men det kändes som att hon efter en stund började lyssna bättre på mig. När vi kom hem igen red jag henne några varv på banan och hon var fin på marken. Jag galopperade över några små kryss också, bara någon gång. Först gick det inte så bra, hon drog och lyssnade inte på mig, men de sista sprången var super och efter det lyssnade hon bra på marken också. 
När jag kände mig klar med Viola satt jag upp på Veronica som mamma hade ridit på i skogen. Hon var hur fin som helst, det är så himla kul att rida på henne. Hon har blivit så stark och vill göra rätt hela tiden. Jag jobbade på med bl.a. förvänd galopp och tempoväxlingar. Jag är hur nöjd som helst! 

På eftermiddagen gjorde vi något vi inte gjort på länge; åkte upp till unghäststarna! Vi motionerade dock bara Calle. Han var jätteduktig och lugn trots att vi inte gjort något med honom på tre månader! Vi longerade ganska länge i båda varv först utan och sedan med sadel. I slutet hängde jag på honom också. Han var jätteduktig!



0 Kommentarer till "We don't have to worry 'bout nothing"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0