We are like young volcanoes

Idag slutade jag tidigt, och eftersom det blir så ljust med snön hann jag med tre hästar på eftermiddagen, trots att jag bara behövde rida två (pluspoäng till mig!)
 
Först red jag ut Viola i skogen. Vi travade där underlaget tillät och red några varv på en volt i hörnet på ett gärde. Hon var pigg, som vanligt, men på något sätt kändes det som att hon var mer avspänd idag. Som vanligt var hon superfin när jag jobbade henne, hon är så himla härlig med sin positiva inställning och sina fina gångarter. Måtte hon komma till en liten, duktig ryttare som kan utnyttja hennes talanger fullt ut!
 
Sedan skrittade jag ut Gunde i skogen barbacka bara och hade med mig Sallie också. Han vill nog verkligen börja komma igång igen, han har fått vila mer nu när jag har börjat skolan igen, och varje gång man går förbi hans box sticker han ut huvuden och liksom säger "Men hallå? Jag då?!". Så jag tror att han var ganska nöjd att få komma ut en tur idag, om än bara i skritt.
 
Veronica red jag på ett gärde här hemma. Hon kändes pigg och glad, gjorde tom några bocksprång när vi galopperade! Hon var fin också, tyckte nog att det var lite jobbigt med snön, så jag red inte så länge. Det blev ganska mycket galopp, så hon fick träna lite kondis!
 

0 Kommentarer till "We are like young volcanoes"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0