To start a brighter day

Veronica och Viola fick motioneras idag. Egentligen var det tänkt att jag skulle rida båda här hemma, men det blåste så himla mycket så mamma var snäll och red Veronica åt mig medan jag red Viola. Istället för att rida på gärdet här hemma där det blåste så mycket red vi ut i skogen och red på ett gärde där istället där det inte blåste så mycket.

Viola var väldigt pigg i början och mitt grundläggande mål på passet var som vanligt att få henne i en lugn och avslappnad form och att hon verkligen skulle våga vila på steget. Hon var verkligen väldigt fin lite av och till, men i slutet kom vi in i ett riktigt fint flyt! Det är härligt när man verkligen känner att man verkligen lyckas med ett ridpass!
Galoppen är ju hennes absolut bästa gångart och det viktigaste där är ju att hon håller samma tempo om jag inte säger något annat. Men riktigt fin var hon idag!

Imorgon ska Viola hopptränas och innan det ska jag rida så många jag hinner här hemma. Tyvärr har vårat schema ändrats i skolan igen, så vi kommer sluta två timmar senare varje tisdag. Så himla trist!


 

0 Kommentarer till "To start a brighter day"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0