Tävlingsåret 2013

 Ni som följt bloggen ett tag kommer kanske ihåg att jag gjorde en sån här förra året. Den kanske kommer upp lite "sent", men jag hann inte mellan jul och nyår, så ni får den nu haha


Första tävlingen 2013?
 Ekenryttarna den 23/2. Hoppade L.B L.A med Gunvald. Fick ett ner i omhoppningen i L.B:n och var nolla och 4:a i L.A:n :)
 
Bästa tävlingen 2013?
 Det är så himla svårt att säga. Västervik i somras gick riktigt bra. Gunde var nolla och placerad i två L.a:er och Veronica vann en nationell L.a och fick ett nedslag i MsvB.
Det gick också väldigt bra i Kinda där Gunde vann distriksfinalen i Mhpc och l.a, och Vinca satte första nollan i l.b.
Det gick ju också super i Grevagården och UngponnySM!
 
Vilka hästar/ponnys tävlade du? 
 Gunvald, Djupviks Veronica, Djupviks Vinca, Djupviks Viola.
 
Vad för klasser tävlade du? 
 L.D-10, L.D, L.C, L.B, L.A, MsvB.
 
Hur många vinster?
 6 st
 
Hur många placeringar?
 ca 30, orkade inte räkna riktigt haha
 
 
Vann du något täcke?
 Ja, ett flertal
 
Vad hade du för mål 2013?
 Jag hade egentligen inga specifika mål, jag ville mest få flyt och plocka lite placeringar.
 
Uppnådde du dem?
 Ja, det måste jag påstå att jag gjorde :)
 
Vad är målen för 2014?
 Gunvald: Få tillbaka flytet vi tappade lite nu i höstas, sätta lite mer nollor och få lite placeringar.
Veronica: Det skulle vara sjukt kul att få sätta den där nollan i MsvB...!
Vinca: Kvala Ungponnychampionatet och UngponnySM (dvs debutera L.A och sätta två resp tre nollor)
Viola: Sätta lugna och fina nollor i lägre klasser.
 
Bästa tävlings arrangören 2013?
 Jag skulle så gärna vilja säga Grevagårdens ryttarförening, det var så härligt när vi var där för två år sedan, men i år, på SM, var det verkligen kaos! De hade inte koll på någonting, fel med bedömningarna, man fick hålla på med tävlingarna till mitt i natten, krångel med uppstallning...
 
Men det var väldigt väl arrangerat i Ljungby när vi var där i höstas och det var supermysigt i Stora Ekeby ridklubb i somras, jättetrevliga människor som jobbade och ville hjälpa till. Det enda riktiga minuset var att det bara fanns en utebana, dvs man fick hoppa fram i ridhus och det var hemskt för det var så himla varmt!
 
Något speciellt minne från 2013?
Det är ju svårt att slå UngponnySM, ett kvitto på att vi jobbat åt rätt håll med fina Vinca hela hösten! 
 
Min tävlingsutrustning?
Hjälm: Mörkblå och silvrig Charles Owen ayr 8
Håruppsättning: Fläta, toffs eller uppstoppat i hjälmen.
Skjorta/plastrong: Olika, bland annat blå animo och vit från horze.
Kavaj: Mörkblå Pikeur Softshell, eller någon enstaka gång tävlingsskjorta.
Ridvantar: Roeckl, blinghandskar från Jacson, svarta.
Ridbyxor: Olika, bland annat John Whitaker och Mountain Horse
Ridstrumpor: Kingsland, SWE
Ridstövlar: Svarta Fellini
Sporrar/sporremmar: Tror Hööks
 
 
 
Hästen/ponnyns tävlingsutrustning? Skriver bara Gunvalds:
Träns: Svart Pullarträns Claridge House med stenar från Hööks.
Pannband: Swarowski med stora stenar, champanjefärgat
Schabrak: Olika bl.a. John Whitaker, Agria, Vreta, broderat "Gunvald". Oftast är de mörkblå.
Sadel: Svart Wintec Allround
Pad: Ingen
Sadelgjord: Svart läder (inte magplatta)
Stigbyglar:  Mountain Horse, svarta oledade
 
 
 
Vilken klubb tävlade du för 2013?
Vretagymnasiets Hästförening.
 
Vilken klubb kommer du tävla för 2014?
Vretagymnasiets Hästförening.
 
Har du ridit i något lag 2013?
Lag-DM
 
Ska du rida i något lag 2013?
Vet inte, förhoppningsvis!
 
 
Vilken/vilka tränade du för 2012?
Therese Thor, mamma, Sissi Lilja, Lotta Björe, Louise Haaga.
 
Ska du fortsätta med det 2013?
De tre sistnämnda tränade jag bara för någon enstaka gång, men ska åtminstone träna för mamma och TT :)
 
Har du tävlat i någon ny gren 2013?
Nej.
 
Ska du tävla någon ny gren 2014?
Antagligen inte, hoppningen är ju absolut roligast! Men visst skulle det vara kul att prova på någon fälttävlan..
 
Vad har du för förväntningar på året 2014?
Att det ska fortsätta gå framåt med min ridning och att jag kommer fortsätta utvecklas tillsammans med ponnyerna! :) Jag hoppas på att få en hel del placeringar och vinster, framför allt med Gunde!

0 Kommentarer till "Tävlingsåret 2013"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0